כל מה שכדאי לדעת על שפיכה גברית
top of page

כל מה שכדאי לדעת על שפיכה גברית

עודכן: 9 במאי 2021


הקדמה

"בעיית השפיכה המוקדמת" היא מהנפוצות ביותר שמגיעות לפתחנו. הבעיה המרכזית שגילינו בעקבות הפניות הרבות היא לא שפיכה מוקדמת, אלא מחסור חמור במידע זמין בנושא זה. אחרים, שיש להם היכרות חלקית עם ארון הספרים היהודי, מוטרדים מהוצאת זרע לבטלה, והעיסוק הרב בנושא הפך לטורדני ואף חוסם מינית. אני מאמין כי זוג שרוצה ליהנות מחיי אהבה מלאי תשוקה, חייב ללמוד את הנושא ולהכיר אותו הן מבחינה מדעית והן מבחינה דתית. ולכך נועד המאמר הזה.

המאמר אינו אקדמי או רפואי, ועל כן לא נשתמש כאן במונחים רפואיים ולא נתעמק בפיזיולוגיה הפנימית בגוף. כן נדבר על המושגים השונים וננסה להסביר את התגובות של הגוף, נציע דרכי התמודדות למעוניינים לשלוט במשך החיבור הגופני המלא בין הגבר לבין האישה, נסביר כיצד אפשר להאריך או לקצר את משך הזמן מהחיבור המיני ועד השפיכה, ונשים דגש על הזוגיות, האהבה והכבוד ההדדי בין הבעל לאישה מתוך הבנה שהארכת משך זמן קישוי האיבר הוא האמצעי ולא המטרה.

אדגיש כי כמו כל אתר ואהבתם, כל הנכתב כאן כפוף להלכה, ולמעוניינים להרחיב במענה ההלכתי מומלץ לבקר באתר ואהבתם בשו"תים ובמאמרים שנכתבו על ידי רבנים העוסקים בתחום.


קצת סדר במושגים ושבירת מיתוסים


מטרת הזרע

ראשית עלינו הגברים לזכור, שמטרת הזרע היא להפרות את האישה. ההפריה מתרחשת כאשר איבר המין הגברי נמצא בתוך נרתיק האישה. זהו הבסיס להמשך קיומו של העולם. לצורך הפריה – אין כל משמעות למשך החיבור בין האיש והאישה. חשוב רק שהשפיכה תתקיים בתוך הנרתיק.

ישנו נוזל נוסף היוצא מאיבר הגבר עוד לפני השפיכה, (באנגלית pre-ejaculation). נוזל זה מנקה את הצינור משאריות שתן ומשנה את רמת החומציות (Ph) של הזרע לקראת השפיכה.

הפליטה הזאת מתרחשת כאשר ישנה עוררות מינית גבוהה אצל הגבר, והגוף מוכן לפליטת שכבת הזרע. הפליטה הזאת אינה נכנסת תמיד לקטגוריה של "זרע לבטלה" – זו לא פליטה של זרע, אך ייתכן שיהיו בה שאריות זרע.


שפיכה מהירה ושפיכה מוקדמת

הנחת היסוד שלי היא, כי כל גבר חייב לדעת בכל פעם שהוא שופך מדוע הוא שופך כך, ולהבחין בין כל סוגי השפיכה הקיימים אצלו. קיים בלבול רב בין סוגי השפיכה, ואפילו בין השמות שהם מקבלים: "שפיכה מהירה" או "שפיכה מוקדמת". כדי למנוע בלבול אני מציע את החלוקה הבאה:

שפיכה מהירה – כאשר הגבר אינו מצליח לשמור על הזרע בגופו גם כאשר אין גירוי פיזי ממש באיבר. כלומר, הגבר שופך את הזרע לפני הכניסה לנרתיק האישה או מיד כשהוא נכנס ללא רצון ויכולת לעצור זאת. שימו לב, לא מדובר בנוזל הסיכה שהזכרנו קודם, אלא בשפיכה עצמה, שאחריה הגבר כבר לא יכול להגיע לקישוי מלא, וכך נבצר ממנו להגיע לקיום 'יחסי מין מלאים' עם אשתו, והאפשרות להגיע כך להיריון היא נדירה.

במצב של שפיכה מהירה, מומלץ לגשת לגורם רפואי מוסמך. יש סיבות שונות למצב זה והטיפול משתנה ממקרה למקרה.

אפשר להתחיל את התהליך אצל רופא המשפחה או לקבוע תור למרפאה המינית בקופת החולים. אפשרות מומלצת נוספת היא לפנות למרכז רותם – לטיפול רב תחומי במיניות (פרטים נוספים בסוף).

חשוב לזכור כי יש לפנות לטיפול בנושא רק כאשר התופעה חוזרת על עצמה במשך תקופה ארוכה. בפעמים הראשונות שבהן גבר מקיים יחסי אישות אין צורך לפנות לגורם מקצועי, וכדאי ליהנות מההתרגשות המינית שהגוף מביע בעזרת השפיכה.


שפיכה מוקדמת – כאן כבר מדובר בהגדרה סובייקטיבית של הגבר בכל פעם שהוא שופך.

זה אינו מצב רפואי המצריך טיפול רפואי, אלא מצב שבו הגבר עדיין אינו רוצה לשפוך, אך אינו מצליח לשלוט בשפיכה ולעכב אותה.


כדי לסבר את האוזן, אביא כמה דוגמאות:

  1. גבר שנכנס לתוך נרתיק האישה ושופך לאחר שניות ספורות בלבד בניגוד לרצונו.

  2. גבר נכנס לנרתיק ושופך לאחר ארבע דקות, אך הוא רצה לשפוך לאחר שאשתו תגיע לאורגזמה נרתיקית.

  3. האישה מענגת את בן זוגה ב"עיסוי פין" והגבר שופך לפני שרצה בכך.


בכל הדוגמאות הללו, אפשר לראות שהגבר הצליח לשמור על הזרע שלו בתוך גופו, והוא אף נהנה מהעוררות המינית, אך הוא הגיע לשפיכה מוקדם יותר ממה שרצה.

לרוב שפיכה מוקדמת תגרום לגבר תסכול רב ישיר או עקיף, בשל הציפייה של הגבר מעצמו או מאשתו לתפקוד מיני שונה. פעמים רבות גם הגבר וגם האישה ירצו "שזה לא ייגמר מהר", תרתי משמע, כלומר שמצד אחד הגבר לא ישפוך מהר ומצד שני שהעוררות המינית תמשיך להתקיים גם לאחר שהגבר שפך.

למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי למנוע זאת? מיד נגיע לכך. בואו נדבר קודם על החשק המיני של הגבר.

ככלל, הגבר נמצא ב"עוררות מינית מתמדת". כלומר, המשימה האבולוציונית של הגבר היא להפרות את האישה, וכדי שיוכל לעשות זאת, הוא חייב תמיד להיות בעוררות מינית וחשק לעשות "הכול" לטובת בת זוגו. אך מיד לאחר שהגבר שופך את הזרע, הוא מותש פיזית ואף חסר כל חשק מיני. הסינים מכנים את הרגעים האלה "המוות הקטן".

ברור אם כן למה שפיכה מוקדמת מתסכלת כל כך את בני הזוג: מבחינת הגבר – העוררות המינית והחוויה המינית הסתיימו מהר משרצה, והאישה נשארה עם גבר בלי כוח, ואם האישה טרם הגיעה לאורגזמה, לגבר לא יהיה חשק ורצון פיזיולוגי להמשיך ולענג אותה. אך מכיוון ש"מותר האדם מן הבהמה" מצופה מהגבר להמשיך לאהוב את זוגתו ולהפגין אהבה – דבר שאינו תלוי בשפיכה מכל סוג.

מידע זה שלעצמו חשוב מאוד לבני הזוג, כדי שיוכלו לתכנן יחד את החוויה המינית שלהם בכל פעם מחדש. כאשר הידיעה הזאת קיימת, הגבר והאישה יודעים לאן הדברים מובילים ויכולים להחליט יחד כיצד כל אחד ייהנה מהאורגזמה האישית ומהאורגזמה כזוג.

האפשרויות כאן הם רבות ונפלאות וזהו המסע הזוגי של הזוג – על כך אני ממליץ מאוד לכל זוג ללמוד יחד על מיניות ממגוון האפשרויות הקיימות בימנו ובהתאמה אישית לכל זוג בפני עצמו.


שלושת הגורמים העיקריים לשפיכה מוקדמת של הגבר:

  1. חוסר ידע וחוסר הבנה של המערכת המינית האנושית

  2. עוררות מינית גבוהה שלא באה לידי ביטוי

  3. לחץ פסיכולוגי


1. חוסר ידע וחוסר הבנה של המערכת המינית האנושית

גברים רבים "סובלים משפיכה מהירה" להגדרתם, כי יש פער בין הציפייה שלהם לבין מה שמתרחש בפועל. זה מתבקש מכך שבתחום הזה ההדרכה שמקבלים מההורים ומהמורים היא תיאורטית בלבד, והגורמים המחנכים אינם יכולים לספק דוגמה אישית (בניגוד לנימוסי שולחן למשל).

כך קורה שכיום, רוב בני האדם לומדים כיצד יראו חיי המיטה מסרטים שונים, מסרטי קולנוע עדינים יחסית ועד לסרטים פורנוגרפיים. ואולם המשותף לכל הסרטים הוא הניתוק שלהם מהמציאות. מה שאנחנו רואים בסרטים – הוא לא מה שקורה באמת, אבל זה מייצר ציפייה מסוימת ומשפיע על התפקוד המיני.

מה באמת קורה בחיבור המיני?

לחץ רב על האיבר הגברי ובעיקר בקצהו – גורם לשפיכה. כדי למנוע מצב כזה – צריך לוודא שהחיכוך במקום יהיה נעים וחלק. כדי להגיע למצב כזה – מצריך לוודא שנרתיק האישה יהיה לח ומורחב, או במילים אחרות: האישה צריכה להיות בעוררות מינית, ואז הגוף שלה יפריש נוזלים שירככו וינעימו את החיבור המיני.

כדי שהאישה תהיה בעוררות מינית – הגבר חייב לענג אותה במגע ובהקשבה לגופה, עד שהיא תהיה מוכנה פיזית לחיבור ביניהם.

חשוב לזכור שהדגדגן של האישה – המקום שממנו היא מפיקה את ההנאה המינית וממנו היא מגיעה לאורגזמה – נמצא מחוץ לגוף, ועל כן גודל האיבר של הגבר ומשך הזמן שהוא נמצא בפנים – אינם הגורמים המובילים לאורגזמה של האישה. (קיימת אפשרות של אורגזמה נרתיקית נשית, אבל בניגוד מוחלט לסרטים, מהמחקרים עולה שהיא מתקיימת ב-15%-30% מהנשים בלבד.)

נקודה נוספת, החוויה המינית המשותפת דורשת עבודה ורצון של שני בני הזוג, ולכן גם על האישה להכיר את גופה בכל דרך שתמצא לנכון, ולכוון את בעלה בכל פעם מחדש לסוג האורגזמה שהיא תשמח לחוות.

דרך נוספת למנוע חיכוך גס היא להשתמש במשחת סיכוך, שכדאי למרוח על איברי המין של שני בני הזוג. גם את זה אפשר וכדאי לעשות בצורה נעימה ומעוררת.


2. עוררות מינית גבוהה שלא באה לידי ביטוי

גבר עשוי להגיע פעמים רבות לעוררות מינית ולקישוי (זקפה) בלי להגיע לשפיכה. הדבר נכון במיוחד לגברים הנשמרים מהוצאת זרע לבטלה. כאשר אל השמירה הזו מצטרפת שמירת טהרת המשפחה, לאחר שבועיים ללא מגע, יש לצפות כי בחיבור הראשון בין הגבר לאישה הזרע ישתחרר ללא כל מנגנון שיעצור בעדו.

זהו מצב טבעי ובריא, ויש להניח שבחיבורים הבאים, שההמתנה לפניהם הייתה קצרה יותר, תהיה לגבר שליטה רבה יותר על זמן השפיכה.

שפיכה מוקדמת יכולה להגיע גם כאשר הזוג מנסה דברים מיניים חדשים יחד, והגבר מגיע לעוררות מינית גבוהה מאוד. במקרים אלה אני תמיד אומר שאין דבר משמח מזה שהאישה יכולה לראות עד כמה הגוף של בעלה פשוט נהנה מהחוויה הזוגית החדשה.

לסיכום, עוררות מינית גבוהה שאינה מגיעה לידי סיפוק מכל סיבה שהיא, הגשמת פנטזיה מינית או התנסות מינית חדשה – כל אלה יכולות בהחלט לתרום לשפיכה המוקדמת של הגבר.


3. לחץ פסיכולוגי

לא פעם הלחץ שהגבר נתון בו וחוסר הרצון לסיים את החיבור המיני מהר מדי, הם שגורמים לגבר לשפוך מוקדם או מהר.

פעמים רבות הלחץ מגיע דווקא מהציפייה של הגבר ומהלחץ של האישה שהיחסים יהיו בדיוק כמו בסרטים, כלומר יחסים לא מציאותיים. כאשר בני הזוג לא יודעים להפריד בין יחסי אישות שמטרתם להיריון לבין יחסי אישות שמיועדים לכיף, להגברת התשוקה ולאהבה, הדבר יוצר תסכולים הדדיים. הגבר מרגיש שהוא פשוט לא מצליח להביא את אשתו לאורגזמה, והאישה מרגישה שרק הגבר "נהנה" וגם המצב הזה עשוי להביא לשפיכה מהירה, בשל הלחץ הפסיכולוגי שבני הזוג מצויים בו. לרוב ניתן לפתור את הלחץ הפסיכולוגי בעזרת הידיעה וההבנה של שני הסעיפים הקודמים.


הצעות לפתרונות

אם קראתם עד כאן, את הצעד הראשוני והעיקרי כבר עשיתם: למדתם ששפיכה גברית מהירה נובעת מגורמים רבים, וכעת אתם כבר מבינים מה בדיוק קורה לגוף שלכם בכל פעם שאתם מגיעים לשפיכה מהירה, ואתם יכולים להתחיל לפעול כדי לשלוט בה.


אבל יש עוד כמה דברים נפלאים שאפשר לעשות:

  1. להמשיך לקרוא ולחקור כמה שיותר דברים הקשורים לזרע במקורות ובהלכה (הכנתי לכם בהמשך קישורים רבים בנושא). לא פעם הפחד מ"הוצאת זרע לבטלה" משתלט על חיי האישות של בני הזוג, ולימוד והבנת ההגדרה יכולים לחולל פלאים לחיי האהבה – פשוטו כמשמעו.

  2. שימוש "בטבעות אהבה" – על כך תוכלו לקרוא במאמר שכתבנו יחד לימור ואני.

  3. לשלב אביזרי עונג בחיי האישות: אביזרי עונג עוזרים לאישה להגיע לעוררות מינית מהירה יותר, מה שמוריד הרבה מהלחץ של הגבר במעשה האהבה, ומאפשר חיבור נעים בין בני הזוג.

  4. שימוש ב"טבעת הזהב", גם זה אביזר עונג, אך הוא מתלבש על הפין של הגבר, וממוקם סמוך לאשכים בזמן החיבור. האביזר "משחרר" את הגבר מהצורך לנוע בנרתיק האישה, כי האישה מקבלת את הגירוי על הדגדגן מהאביזר שרוטט. כך הגבר נהנה מחיבור ארוך עם אשתו ונמנע מחיכוך ישיר בעטרה, והאישה נהנית מהגירוי בדגדגן ומהחיבור לגבר. ההנאה היא לשני בני הזוג יחד, אפשר גם להגיע בה לאורגזמה יחד – האישה תגיד לבן זוגה מתי לנוע כדי לשפוך.

  5. רכישת שליטה על העוררות המינית – זוהי דרך ארוכה שהיא קצרה. הגבר לומד להכיר את גופו, את המיניות שלו, את שרירי רצפת האגן, עבודה נכונה בנשימה, וכיצד להניע את העונג לשאר חלקי הגוף, ולא לאגן בלבד.

  6. עבודה רגשית – אפשר לזהות את הפחדים המובילים לשפיכה מהירה. הרגשות הנפוצים הם: פחד לפגוע או להכאיב, ופחד להיכשל ב"מבחן הגבריות".

  7. עבודה תודעתית – ללמוד להיות בנוכחות ערב ושמחה במפגש המיני. הערנות מביאה את התשוקה המינית והיצרית למקומות ה"גבוהים" יותר בגוף – ללב, לידיים האוהבות, לפנים המאירות.


מאמרים מומלצים מתוך "הבלוג של ואהבתם"


מבחר מאמרים הלכתיים בנושא הוצאת זרע


מבחר מאמרים בנושא שפיכה ואורגזמה

 

דוד קליינמן, מייסד "ואהבתם". מדריך חתנים ומחנך למיניות בריאה. מורה ומעביר הרצאות בתחום המיניות.


טבעות פין

טבעות האהבה של ואהבתם

הרשמו וקבלו אחת לחודש את הירחון עם המאמרים החדשים

כיף שנרשמתם! הפתעה מחכה לכם במייל

שקופית2.JPG

הסדרה הטבעית של ואהבתם

 

לחיזוק החשק

והתפקודיות

המינית

smartmockups_knc56wgz.png

אנחנו מזמינים אתכם למקסם את אהבתכם בתוכנית הליווי הדיגיטלית המקיפה

נשואים בתשוקה

bottom of page